donderdag 10 november 2016

In de heksenschool......

We oefenen onze fijne motoriek: prikkertjes op een spinnenweb steken volgens patroon.....



















.....en spinnen en vliegjes uit een spinnenweb nemen met een pincet!

















Meten: we meten de streepjes van de kousen van onze heks




















We spelen een spinnenspel: samen tegen de spin :)!!!!












We zijn zelf een heks......... :)








Een heks uit plasticine maken volgens stappenplan 








Naar het bos......





Takken meten want we gaan bezems maken in de klas....

 



























Hoe dik zijn die bomen???????
















Ik neem mijn toverstaf 
Ik neem mijn toverstaf en zwaai....
één keer niezen hatsjie en een draai. 
Krab aan je neus en spring opzij. 
Zeg gauw die toverspreuk en kijk blij!

Ariekatoemba, expliedorian, ariekatoemba kijk wat ik goed kan!
Ariekatoemba, expliedorian, ariekatoemba kijk wat ik goed kan!

Wil je iets veranderen of zit het echt niet mee? 
Kijk dan maar eens goed en doe met mij mee...

Refrein

Heb je veel talenten ja zeker meer dan twee?
Kijk dan maar eens goeden doe met mij mee....

Refrein

Zes heksen
Zes heksen bij elkaar maken een heel vreemd soepje klaar. 
Ze dansen om de ketel maar wat een pech, eentje neemt een slok, floep nou is ze weg!
Spinnenkop met spruitjes, knekel met kandij, die soep is nog niet goed, we doen er nog wat bij: één verse regenworm!
Vijf heksen bij elkaar maken een heel vreemd soepje klaar.
Ze dansen om de ketel maar wat een pech, eentje neemt een slok, floep nou is ze weg!
Spinnenkop met spruitjes, knekel met kandij, die soep is nog niet goed, we doen er nog wat bij: één groene snottebel!
Vier heksen bij elkaar maken een heel vreemd soepje klaar.
Ze dansen om de ketel maar wat een pech, eentje neemt een slok, floep nou is ze weg!
Spinnenkop met spruitjes, knekel met kandij, die soep is nog niet goed, we doen er nog wat bij: wrattenschraapsel!
Drie heksen bij elkaar maken een heel vreemd soepje klaar.
Ze dansen om de ketel maar wat een pech, eentje neemt een slok, floep nou is ze weg!
Spinnenkop met spruitjes, knekel met kandij, die soep is nog niet goed, we doen er nog wat bij: een paar konijnenkeuteltjes!
Twee heksen bij elkaar maken een heel vreemd soepje klaar. 
Ze dansen om de ketel maar wat een pech, eentje neemt een slok, floep nou is ze weg!
Spinnenkop met spruitjes, knekel met kandij, die soep is nog niet goed, we doen er nog wat bij: beetje voetschimmel!
één heksje heel gemeen lacht de soep is nu voor mij alleen! 
Ze danst om de ketel maar lacht te vlug!
Want daar zijn, floep de anderen terug!
Spinnenkop met spruitjes, knekel met kandij wat een goeie soep daar hoeft niets meer bij!

Heksenpap
Hap hap hap 
rap rap rap 
Ik maak een heksenpap.
Bij het begin 8 poten van een spin
nu een blikje tomatensoep en een kopje hondenpoep.
Nu vijf veren van een vink
en drie nagels van een pink.
Tot slot tien staarten van een rat
en een emmer uit een bad. 
Roeren in het rond, het water komt al in mijn mond. 
Rap rap rap
hap hap hap
Hoe smaakt mijn heksenpap? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heel Keverburg kookt

De voorbije twee weken werkten we rond het prentenboek "Heel Keverburg kookt". We leerden meer over de insecten en alles daar rond...